Veelgestelde vragen

Hieronder vind je het antwoord op enkele veelgestelde vragen.

Dat kun je hier gemakkelijk online doen. Heb je vragen, neem dan contact met ons op.

Hier lees je alles over de dekkingsmogelijkheden en wat de verschillen zijn.

De Mazda Autoverzekering is tot stand gekomen dankzij de samenwerking tussen Mazda Motor Nederland en de Actua Groep. Het risico van de Mazda Autoverzekering is ondergebracht bij Actua Schadeverzekering N.V., gevestigd in Capelle aan den IJssel.

Kijk in je inbox of de e-mail niet per ongeluk bij de ongewenste berichten terecht is gekomen. Neem anders contact met ons op, dan maken wij het per omgaande in orde.

Je kunt je gegevens en de gegevens van je Mazda op deze site invullen. Als je daarna de gewenste dekking kiest, wordt aansluitend de maandelijkse premie getoond.

Standaard is het eigen risico € 135 per gebeurtenis. Indien je Mazda wordt gerepareerd bij je Mazda dealer, vervalt dit eigen risico. Specifiek bij ruitvervanging is een eigen risico van toepassing van € 67,50 per gebeurtenis, mits de vervanging plaatsvindt bij je Mazda dealer. Laat je de ruit elders vervangen, dan geldt een eigen risico van € 250. Voor ruitschade (sterretje) die gerepareerd kan worden, geldt geen eigen risico. Voor bestuurders jonger dan 24 jaar geldt een afwijkend eigen risico. (zie de voorwaarden).

Je kunt een e-mail sturen naar de klantenservice van Actua. Vermeld daarin het polisnummer, je adres en de datum van opzeggen. Je kunt de verzekering na het eerste jaar opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Bij beëindiging van je verzekering wordt € 12,95 poliskosten (excl. 21% assurantiebelasting) in rekening gebracht.

Bij het aanvragen van je autoverzekering geef je Actua toestemming om de premie maandelijks automatisch van de opgegeven bankrekening te incasseren.

Ja, dat kan. Je kunt binnen de wettelijke termijn contact opnemen met je bank om een ten onrechte geïncasseerd bedrag terug te laten storten. Hou er dan wel rekening mee dat de dekking komt te vervallen.

Meld de schade zo spoedig mogelijk door het volledig ingevulde Europees Schadeformulier te mailen naar schade@mazdaautoverzekering.nl of per post op te sturen naar: Actua, Antwoordnummer 5409, 3000 VB Rotterdam (een postzegel is niet nodig).

Bij eenzijdige schades kun je het Europees Schadeformulier invullen en opsturen naar Actua, of je kunt telefonisch contact opnemen met de afdeling Schade via telefoonnummer 010-44 77 153. Zorg dan dat je het kenteken van de auto bij de hand hebt.

Bij technische defecten: neem voor de reparatie contact op met je Mazda dealer. Zij kennen de procedures en nemen contact met ons op.

Als je auto is gestolen, dan is het belangrijk dat je de gegevens van je auto zo snel mogelijk doorgeeft aan het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV), 055 – 74 10 001.

Daarna doe je aangifte bij de politie en meld je de diefstal bij Actua. Stuur het bewijs van aangifte mee met het ingevulde Europees Schadeformulier. Wij helpen je dan zo snel mogelijk.

Voor de reparatie van technische defecten kun je terecht bij je Mazda dealer. Zij kennen de procedures en nemen contact met ons op.

Binnen de verlengde garantiedekking, die loopt vanaf het verstrijken van de fabrieksgarantie tot en met 12 jaar of 200.000 kilometer, dient er sprake te zijn van een plotseling optredend defect aan de beschermde onderdelen. Regulier, periodiek onderhoud en onderdelen die periodiek vervangen of gereinigd dienen te worden, updates van navigatiesystemen, alsmede onderdelen met een normale gebruiksslijtage zoals filters, banden, uitlaatsysteem (katalysator en uitlaatspruitstuk zijn wel gedekt), remblokken, remschijven, remtrommel, remschoenen, remklauwen, stofhoezen, koppelingsplaat, wisserbladen, startaccu, batterij autosleutel en dieselpartikelfilter vallen niet onder de garantiedekking. Niet ‘af fabriek’ gemonteerde accessoires vallen ook niet onder de verlengde garantiedekking.

Je kunt de voorwaarden hier lezen.

Naast de uitgebreide dekking die je mag verwachten, biedt de Mazda Allrisk Autoverzekering:

• garantie tot en met maximaal het 12e jaar (of tot 200.000 km);
• 5 jaar nieuwwaarderegeling / 3 jaar aanschafwaarderegeling;
• uitgebreide beschermde onderdelenlijst, ook voor EV en hybride voertuigen;
• 100% vergoeding op accessoires tot maximaal 10% van de cataloguswaarde;
• geen eigen risico, mits je Mazda wordt gerepareerd door je eigen Mazda dealer;

Hier kun je er alles over lezen.

De garantiedekking is uitsluitend van toepassing indien bij aankoop van het motorrijtuig wordt gekozen voor een volledig cascodekking en deze op het moment, dat een beroep wordt gedaan op de garantiedekking, ook daadwerkelijk nog van kracht is.

De verlengde garantiedekking vervalt na 12 jaar en/of als de auto ouder wordt dan 144 maanden of de kilometerstand meer bedraagt dan 200.000 kilometer.

Je kunt al je wijzigingen, zoals een adreswijziging, direct doorgeven via de klantenservice van Actua.

Je kunt je autowijziging direct doorgeven via deze link.